Punta Arenas, Puerto Natales en Torre del Paine - Reisverslag uit Puerto Natales, Chili van Inez en Han - WaarBenJij.nu Punta Arenas, Puerto Natales en Torre del Paine - Reisverslag uit Puerto Natales, Chili van Inez en Han - WaarBenJij.nu

Punta Arenas, Puerto Natales en Torre del Paine

Door: Han & Inez

Blijf op de hoogte en volg Inez en Han

07 Februari 2018 | Chili, Puerto Natales

Niets zo veranderlijk als het weer in Patagonië. Behalve de wind: het waait hier altijd, regelmatig stormachtig met flinke windhozen.
Het is hier prachtig. Een zeer uitgestrekt landschap, grotendeels niet bewoond en vooral ’s ochtends en ’s avonds prachtige luchten. Veel lagunes en meren en overal bergen. De bergen hoeven niet hoog te zijn wil er – ook nu in de zomer – sneeuw op liggen. Sommige gletsjertongen lopen door tot bijna zeeniveau.
Het weer, en dan met name de wind, is onze grootste uitdager en spelbreker. In Punta Arenas willen we een tochtje naar een eiland met pinguïns ondernemen. We staan er tot twee keer toe helemaal klaar voor, maar het wordt beide keren op het laatste moment gecanceld: het waait te hard om aan te meren.
Torres del Paine is een groep enorme torens en bijzonder gevormde en gekleurde bergen die hoog uitrijzen boven het landschap.
Het is een zeer populair gebied dat om enige voorbereiding en vooral tijdige reservering van overnachtingen vraagt. Helaas hebben wij dat niet gedaan. Hierdoor kunnen we niet overnachten in het park, wel in het wat verder gelegen Puerto Natales. Van de populaire trekkingen (de ‘W’ en de ‘O’) doen we delen, in de vorm van dagtochten.

De paden zijn erg druk. Dagelijks komen we vele Chilenen en jonge wereldreizigers uit alle uithoeken van de wereld tegen bezig aan hun etappe van de ‘W’ of ‘O’ of een dagtocht.

Het niet kunnen overnachten in het park heeft één voordeel: elke ochtend rijden we (heel vroeg) naar het park toe en genieten van het prachtige Patagonische landschap met in de verte het beeld van de oprijzende Torres del Paine.
Vandaag reizen we af naar El Calafate in Argentinië.

Saludos, Inez & Han

• 07 Februari 2018 - 15:32

Marieke:

Oh wat heerlijk om te mogen meereizen met jullie. Ik wil ook!!! Dank inspirerend stel. En zo blij voor jullie
    Liefs Marieke

• 07 Februari 2018 - 16:31

Sigrid:

Wat een prachtige reis maken jullie!!!!Erg leuk om het reisverslag te lezen!!! Waai niet weg!! En wandel ze!!!
    Ik ben nog aan het nagenieten van Nieuw Zeeland!! Maar al wel weer hard aan het werk!!!
    Dikke zoen!!!

• 07 Februari 2018 - 17:21

Kees:

Goed gedaan jongens ! Mooie plaatjes.
    Pas op voor de vallende brokstukken van de gletcher.
    Jullie zullen versteld staan !!

• 07 Februari 2018 - 18:31

Frans:

Wauw, echt waanzinnig spectaculair!

• 09 Februari 2018 - 20:36

Marijke :

Hoi Han en Inez
    Wat prachtig. Super hè om hier te zijn en zoveel mooie dingen te zien!!
    Gr Anton en Marijke