Iguazú - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van Inez en Han - WaarBenJij.nu Iguazú - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van Inez en Han - WaarBenJij.nu

Iguazú

Door: Han & Inez

Blijf op de hoogte en volg Inez en Han

10 Januari 2018 | Argentinië, Puerto Iguazú

De Iguazú-watervallen zijn fantastisch. Wat een immense hoeveelheid water en een eindeloze reeks watervallen. We doen eerste de Braziliaanse. Twee maal de grens passeren levert maar liefst vier extra stempels in ons paspoort op. Aan de Braziliaans zijde hebben we op het pad langs de watervallen een geweldig panorama. De tweede dag verkennen we de Argentijnse zijde. Daar zit je als het ware boven, in en tussen de watervallen. Het perspectief verandert continu en steeds weer zijn er nieuwe watervallen die zich in het oerwoud openbaren. Onze tocht op dag 2 begint bovenaan bij de Garganta del Diablo (Devel's throat):
Natuurlijk zijn er veel mensen die de Iguazú watervallen bezoeken en de paden zijn geplaveid, maar het is qua drukte te doen. De voorspelde hitte valt ook erg mee. Kortom, zeer de moeite waard en we genieten volop.
We logeren in het stadje Puerto Iguazú. Een wat rommelig geheel van supermarktjes en andere zaakjes waarvan je je afvraagt hoe hier geld verdiend kan worden. Wij logeren bij Carlo, een Airbnb in een buitenwijk, vlakbij het drielandenpunt. ’s Avonds rond half acht verzamelt zich daar iedereen om naar Paraguay en Brazilië te kijken aan de overzijde van de twee rivieren die hier samenkomen. Het geheel wordt opgeleukt met een kitscherig(e) lichtshow en waterballet.
Nu op weg naar Salta.
Saludos, Inez & Han

• 10 Januari 2018 - 15:15

Anna :

Ha Han en Inez. Wat mooi dat jullie zo hebben genoten van (beide zijden van) Iguazu! Al had ik eigenlijk niet anders verwacht- als je door zulk uitzonderlijk natuurschoon niet wordt overweldigd... Heel veel plezier in het prachtige Salta (en misschien nog 'n uitstapje naar Quebrada de Humahuaca? ;-)). Hartelijke groetjes,
    Anna

• 10 Januari 2018 - 18:49

Anton:

Leuk, net weg en nu al zoveel gezien. en dan hebben jullie 7 weken!!
    Ik heb gevonden dat ten zuiden van Salta Cafayate leuk is en ten noorden Purmamarca.
    Veel plezier, wij volgen jullie.
    Groeten
    Anton

• 11 Januari 2018 - 09:39

Frans Kerver:

Top, hou dat tempo in je verslagen & foto's; erg leuk :-)

• 11 Januari 2018 - 11:13

Kees:

Mooie plaatjes jongens. Ben jaloers !!!

• 11 Januari 2018 - 11:59

Merilee:

Wat gaaf! Super leuk om jullie reis zo te kunnen volgen. Ga zo door met posten!